Kiber támadás miatt késlekedések és üres polcok a Co-op boltjaiban

Néhány Co-op bolt üres polcokkal küzd, miután a kiskereskedő egy jelentős kibertámadással birkózik, amely megzavarta a friss készletek szállítását. A boltok nyitva vannak és működnek, azonban hétfőn és kedden néhány helyszín csak készpénzes tranzakciókat tudott elfogadni, de a cég szerint ezt a problémát már megoldották. A zűrzavar a cég pénteki bejelentését követően történt, miszerint a rendszereik elleni támadás „jelentős” mennyiségű ügyféladat ellopásával járt. A Co-op szóvivője elmondta a BBC-nek, hogy a boltokhoz való szállításokat a „hacker támadások folyamatos, alattomos kísérletei” befolyásolták a rendszereikhez való hozzáférés érdekében.

A szóvivő hangsúlyozta, hogy folyamatosan dolgoznak a zűrzavar csökkentésén és a szállítások újraindításán. „Néhány boltunk nem rendelkezik az összes szokásos termékével, és szeretnénk elnézést kérni tagjainktól és vásárlóinktól, ha ez a helyi boltjukra is vonatkozik” – tette hozzá. Azok a kibertámadók, akik a támadást végrehajtották, azt állítják, hogy 20 millió ember személyes adatait szerezték meg, akik regisztráltak a Co-op tagsági programjába, de a cég ezt a számot nem erősítette meg. A vállalat áprilisi közleménye szerint 22%-os növekedést tapasztalt aktív tagsági bázisában, elérve a 6,2 millió tagot 2024-re.

A Co-op azt is közölte, hogy a weboldaluk látogatói számára úgy vélik, hogy csupán a tagok személyes adatai, például nevek, elérhetőségek és születési dátumok kerültek eltulajdonításra, nem pedig banki adatok, tranzakciós információk vagy jelszavak. Shirine Khoury-Haq, a Co-operative Group vezérigazgatója hétfőn üzenetben elnézést kért az incidens miatt a vásárlóktól. „Ez nyilvánvalóan rendkívül aggasztó a munkatársaink és a tagjaink számára, és nagyon sajnálom, hogy ez történt” – mondta. „Felismerjük az adatvédelmi szempontok fontosságát, és komolyan vesszük kötelezettségeinket önök felé és a szabályozóink felé, különösen mint tagok által birtokolt szervezet.”

A Co-op ellen irányuló támadásról pár nappal azután derült ki, hogy a Marks and Spencer is kibertámadás áldozatává vált, ami miatt felfüggesztette online rendeléseit és számos szolgáltatását le kellett állítania, miközben próbálta kezelni a helyzetet. Közben a Harrods csütörtökön közölte, hogy hackersz kísérletek áldozatává vált. Az Egyesült Királyság Nemzeti Kibervédelmi Központja (NCSC) figyelmeztetett arra, hogy a kiberbűnözők, akik brit kiskereskedőket támadnak, IT segélyszolgálatoknak álcázva próbálnak bejutni a szervezetekbe.

A helyi kereskedők rendezvényt szerveznek, hogy ösztönözzék az embereket a városközponti üzletek támogatására, mivel a vásárlók száma csökkent. A Co-op támadása és az azt követő adatszivárgás komoly aggodalmakat keltett a vásárlók körében, és hangsúlyozza a kiberbiztonság fontosságát a modern kiskereskedelemben. A cég elkötelezett amellett, hogy helyreállítsa a vásárlók bizalmát, és biztosítja őket arról, hogy mindent megtesznek a jövőbeli incidensek megelőzése érdekében.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cze1eg3z307o

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük