Tech

PPC vs. SEO

Két mozaikszó, amely az interneten működő cégek, szervezetek alapjai, viszont a közembernek nem mondanak sokat. Mit takarnak ezek a rövidítések? Lehet, hogy a mi életünkben is fontos szerepet játszanak?

A PPC, vagyis fizetés kattintásonként (angol kifejezéssel pay per click) egy hirdetési szolgáltatás. Ennél a hirdető, csak az olyan reklámok után fizet, amelyek után a felhasználók a hirdető weboldalára kattintottak. A hirdető számára, anyagi szempontból sokkal előnyösebb, a hagyományos bannerekkel szemben, ahol a megjelenítés szerint történik az elszámolás. Az egyik legnagyobb külföldi PPC rendszer a Google, illetve a Yahoo. Bár itt hosszútávon veszteséges az üzlet a hirdető részére, hiszen az idő múlásával nem lesz arányos a költött és generált pénzösszeg.

A SEO (Search Engine Optimization), vagyis keresőoptimalizálás pedig organikus módon rangsorolja a weboldalakat. Ez a módszer a Google algoritmusát használja ki és ennek alapján optimalizálja az oldalakat, hogy a Google találatok között minél magasabbra jusson.

De honnan jön a sok megtekintés?

Felmerülhet a kérdés, hogy mégis hogyan generálnak akkor bizonyos oldalak sokkal több megtekintést más oldalaknál. Erre egy igen egyszerű módszer a válasz: a prémium linképítés segítségével. Ez egy olyan rendszer melynek keretein belül link vezet linkhez, tehát egy weboldalrendszer lesz létrehozva egy linkrendszer keretein belül. Így ha valaki meglátogat egy weboldalt nagy eséllyel rátalál egy másikra is, ezzel több megtekintést termel. Ha pedig egy weboldal elér egy bizonyos fokú megtekintést, akkor azt a Google algoritmusa automatikusan feljebb fogja sorolni a keresési találatok között, mely főleg azért előnyös, mert a kattintások 70%-a az első három találat között oszlik el, a maradék 30% pedig a következő, minimum, 10 oldal között. Következtetésképp, ha valaki azt szeretné, hogy az emberek tudjanak az weboldala létezéséről, akkor érdemes bekerülni a top három közé.

Ezt főleg úgy érhetjük el, hogy az oldalunkat Google-kompatibilissé varázsoljuk. Ennek keretében minél több link vezet a weboldalunkhoz annál jobb helyzetbe kerülünk, illetve bizonyos, a témában alapvető kulcsszavak is segíthetnek ebben.

Mindkét módszernek vannak előnyei és hátrányai, általában a kettő vegyítésével szoktak dolgozni, melyeket ügyesen kombinálva lehet elérni a kívánt eredményt.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük