Hogyan fogyhatsz heti 10 kilót egészségesen és tartósan?

Manapság nem az a baj, hogy nincs valamiről információ az interneten, hanem az, hogy túl sok és főleg sok nem megbízható információ érhető el. A fogyás iparágban különösen sok a túlzó, szakmaiatlan, kattintásvadász írás, így már a cikk elején lelövöm a poént; sehogyan nem fogyhatsz heti 10 kilót egészséges és tartós úton. Az ilyen divat diétákról szóló túlzó cikkek csak a kényelmedre akarnak hatni, valamint rá akarnak venni, hogy olvasd a butaságot és tölts minél több időt a weboldalon.

Mit nevezünk divat diétának?

A divat diéták olyan felkapott, gyakran sajnos hírességek által indított vagy támogatott diétás módszerek, amelyek elképesztően gyors és könnyű fogyásról szólnak. Gyakran kizárólag egyetlen élelmiszerre fókuszálnak, pl. tojás diéta, káposztaleves diéta, almaecet diéta stb. Ezek nem csak hatástalanok, de gyakran egészségügyileg kockázatosak is lehetnek, hiszen nagyon egysíkú módszerekről van szó.

De mi áll ennek a hátterében, kinek jó ez az egész?

Az egészséggel, életmóddal kapcsolatos nagy női portálok a hirdetésekből élnek, a fogyás pedig sok hölgy célja és álma az életben. A hirdetők viszont csak akkor fizetnek a reklámfelületekért, ha az oldal nagy látogatottságú, és a cikkekre sokan kattintanak. Ezek az adatok ma már különféle analitikai szoftverekkel egyszerűen mérhetőek. A fogyni vágyó látogatók pedig akkor kattintanak a cikkekre, ha olyan megoldást sugall a cikk, amely a sok csalódás után segít nekik végre gyorsan és szinte befektetett munka nélkül tartósan lefogyni. Ilyen lehetőség persze nincsen, de a portáloknak bőven elég az, ha a látogató rákattintott a cikkre, és legalább félig elolvasta.

Honnan ismered meg a valódi fogyókúrát?

Egy egészséges és tartós fogyókúra nem egy pár hétig tartó hóbort, és soha nem egyetlen élelmiszerre fókuszál. Nem ígér heti 5-10 kiló fogyást, és befektetett energia nélküli könnyű sikert. De a legfőbb ismérve, hogy valójában nem is egy kúráról van itt szó; helyesebb lenne életmódváltozásnak hívni, ahol a diétás étrend, az egészséges táplálkozás és a sportolás hosszú távon, egymás hatásait erősítve juttatnak el az ideális alakodig. Lassan, de biztosan… Az egészséges és tartós fogyás megfelelő sebessége heti 0,5-1 kiló között van (egyetlen kivétel, ha valakinek nagyon nagy feleslege van, ott az elején előfordulhat gyorsabb fogyás is), így kezelj fenntartással minden olyan cikket, ahol ennél többet ígérnek.

Összefoglalás

A tartós fogyás egy méltó cél, sőt igazi kihívás, és bizony sok befektetett munkát, kitartást igényel. Soha nem egy adott élelmiszercsoport, egy fogyasztó tabletta, egy vibrációs kacat, egy teleshop-os fitnesz eszköz fogja elhozni neked a sikert, hanem a gondosan összeállított étrend, a rendszeres mozgás, az egészséges életmód. Fogd fel egy nagy kalandnak, sőt próbáld meg élvezni is! Csak elindulni nehéz, ahogy jönnek az első kisebb eredmények, ez egy öngerjesztő folyamattá válik, és egyre nagyobb lelkesedéssel fogod folytatni.

Kívánom, hogy találd meg te is a helyes utat, és érd el minden fogyással kapcsolatos álmodat!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

You may also like these