Valóban megfelel a négyévszakos gumi egész évben?

négyévszakos gumi

Tartja magát az a mondás, hogy ami mindenre jó, az nem jó semmire. Ezért is merül fel az emberekben a kérdés, hogy valóban olyan jó-e és hasznos az úgy nevezett négy évszakos gumi, tehát az olyan, amit csak akkor kell lecserélni, ha már kopott a felülete, de amíg megfelelő a bordázat, addig autózhatunk vele télen-nyáron, fagyban, kánikulában.

Mennyire fontos az ár és a kényelem

Sokaknál az ár kérdése fontosabb, mint a biztonság, ezért függetlenül attól, hogy a szakértők mit tanácsolnak, az olcsóbb megoldást fogják választani. Úgy kalkulálnak, hogy évente két alkalommal megúsznak egy gumicserét, tehát jöjjön a négyévszakos.

Mások úgy kerülik meg a gumicserét, hogy télen sem váltanak, hanem marad az autón a nyári garnitúra. Persze ez csak a délebbre eső országokban tehető meg, ahol nem kötelező a téli gumi. Aztán vannak, akiknél ez fordítva működik, és nyáron is a télivel járnak, különösen akkor, ha azt már hamarosan úgyis le kell cserélni, mert lassan elkopik.

Nem mindenkinél az ár jelenti a legnagyobb problémát, hanem inkább az időhiány. Nem szeretik azt a kényelmetlenséget, amivel egy gumicsere jár. Be kell jelentkezni a szervizbe, időpontot kell kérni, esetleg várakozni. Inkább nem cserélnek, vagy a négyévszakost választják.

Más anyag, más felület, más kidolgozás

Első körben induljunk ki abból, hogy miért is készülnek téli és nyári gumik. Ennek egyszerű oka van, mások az időjárási viszonyok télen és nyáron. Télen havasak, csúszósak lehetnek az utak, megváltozik a gumik tapadása. Általában a szakértők a 7 foknál történő váltást ajánlják, azaz ha tartósan 7 fok alatt van a hőmérséklet, váltani kell télire.

Más ugyanis a téli és a nyári gumik alapanyaga. A télinek sokkal magasabb a szilika tartalma a biztonságos közlekedés érdekében, illetve más a bordázat is, hogy jobb legyen a gépkocsik úttartása, elkerülhető legyen az úgy nevezett aqua-planing jelenség.

A négyévszakos

A gyártók is haladnak a korral, és igyekeznek olyan abroncsokat előállítani, melyek valóban megfelelnek mindkét évszak követelményeinek. Azonban látunk kell, hogy ez a fajta gumi akkor állja meg a helyét, amikor kifejezetten enyhe a tél, ami hazánkban egyre többet előfordul. Aki tehát inkább itthon, vagy tőlünk délebre eső országokban közlekedik, választhatja ezt a megoldást.

De ha kemény a tél, vagy a szomszédos országokba szeretne síelni járni, akkor jobban jár, ha a szezonnak megfelelő abroncsokat rakatja fel biztonsága érdekében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

You may also like these